Stenseth & RS
Vi har hatt god uttelling av å benytte Post Social på rekruttering. I Post Social fikk vi en rådgiver som innga tillitt, gjorde et godt forarbeid og som fulgte oss opp på en god måte mens annonsene lå ute. Kampanjene traff bra og vi fikk et godt utvalg med kandidater for intervjuer. Jon Jevne | HR-Sjef.
Stenseth & RS har mer enn 30 års erfaring i faget, og utfører ulike betongarbeider innen bygg- og anleggssektoren. De jobber i en svært konkurranseutsatt bransje med tanke på arbeidstakere og har ønsket skaffe seg et konkurransefortrinn ved å engasjere Post Social. Behovet kan spenne seg fra å søke personer innen administrasjon til fagarbeidere innen bygg og anlegg.

Løsningen
Så langt har vi målrettet kampanjer innen sektorene økonomi, anleggsledelse og prosjektledelse. Alle sektorene er krevende. For økonomi var det kun snakk om å gjøre en god målretting ut fra erfaring, med et direkte budskap og utarbeidelse av et bilde som viste både industri og fagområde. En mann med hjelm vil ikke ha «stoppeffekt» på en regnskapsfører. Vel vitende om at bygg- og anleggsarbeidere stort sett er mobile, la vi der sterkere fokus på mobile flater i målrettingen mot anleggsledere og prosjektledere. Her la vi også opp en løsning for å senke terskelen for kandidater å melde sin interesse (se eksempel på venstre side) på sekunder.
På denne måten kunne vi enkelt fange opp kandidater som kunne være interessert, selv om de er i arbeid. Stenseth & RS benytter seg av rekrutteringsbyrå slik at kandidatene ble videreformidlet til disse for innledende kontakt. Benytter en seg av rekrutteringsbyrå har en altså alt betalt for behandling av kandidater, så da lønner seg å la disse ta utsilingsprosessen.
Resultat
Geografi er viktig for en arbeidstaker. En lederposisjon innen økonomi kan også være krevende å fylle, men på tross av et arbeidssted litt utenfor byene løste oppdraget seg med en håndfull kandidater. For anleggsledere og prosjektledere løste vi oppdraget svært kostnadseffektivt ved bruk av løsning for enkelt å melde sin interesse (se bilde på venstre side). Ved testing og små justeringer underveis, skaffet vi hele 35 konkrete interessenter på kampanjen! Dette fra kandidater som selv opplyste å i dag være relevant ingeniørutdannet, prosjektleder, formann eller anleggsleder.
Læring
Vi fikk nok en gang bekreftet at vår utarbeidelse av korte, enkle og direkte løsninger for å melde sin interesse passer godt for denne typen utlysninger innen bygg og anlegg. Viktigheten av å formulere løsningen godt, og være obs på eventuelle fallgruver, var avgjørende for utfallet. Det har tatt oss en mengde kampanjekjøringer for å avdekke fallgruvene og finne ut av hvordan å bruke løsningen optimalt. For oss kan det statistisk sett også virke som at Stenseth & RS alt har en sterk merkevare som arbeidsgiver, noe som vnok har bidratt til det gode resultatet.


