Kommunalt eksempel

En av Norges største kommuner har ved flere anlendinger benyttet sosiale medier for å nå ut til en utfordrende målgruppe av lærere, avdelingsledere og rektorer.

Løsningen

Casen er et eksempel på kunde med et repeterende behov, hvor vi for hver gang drar erfaring fra forrige for blant annet å bedre målrettingen. Vi har lært at tidspunkt på døgnet er viktig. Det er en viss økning fra 10 – 12 på hverdager, men høyst aktivitet var det mellom 20 – 23 på kvelden. Vi har også erfart at det er høyest interesse for lærerstillinger i aldersgruppen 25-34, mens det er når man når alderen 35-54 at rektorstillinger er mer relevante. Noe ovverraskende, så vi også at det er opp mot dobbelt så stor interesse for pedagogiske stillinger fra kvinner enn fra menn.

Resultat

Vi har på bakgrunn av statistikk og interaktiv aktivitet på kampanjene sett at vi treffer målgruppen godt. Vi har også merket en økning i responsivitet (delinger, likes og lignende) fra personer vi kan identifisere er i målgruppen. Gode målrettinger fører til positiv organisk vekst (ikke betalt spredning) fra personer med riktig nettverk.

Læring

I løpet av en rekke kampanjer har vi funnet nye målrettingeskriterier som forbedrer resultatet. Kommunen var også en av de første casene hvor vi fikk samlet nok data (fra flere like kampanjer hos samme kunde) til å kunne identifisere verdifulle gjentagende bruksmønstre i målgruppen.

Kontakt oss

Adresse

Fekjan 13, 1394 Nesbru

Telefon

66 98 00 88

Sosiale medier

Send en melding