BMW

BMW ønsket å drive trafikk til nye karrieresider i Sverige (senere har vi også kjørt kampanjer i Norge) også fra personer utenfor den sedvanlige målgruppen av bilselgere. Utfordringen var å definere målgruppen for annonsering på Facebook og YouTube. Å velge personer som for eksempel er interessert i bil og salg er ikke veien å gå, da interessen for bil er privat og ikke bare i jobbsammenheng.

Bilde av en BMW på veien

Løsningen

Løsningen ble å lage tre ulike filmer skreddersydd for de ulike målgruppene vi skulle nå, avhengig av stillingene BMW søkte etter. Se filmene til venstre. Vi målrettet andre kriterier som tilsvarende arbeidsgivere, personer som har vist interesse for bilindustrien, salg som forretningsområde, interesse for bilmekanikk m.m. for å treffe riktig målgruppe.

Resultat

Med kampanjeperioder på 2-3 måneder og budsjett tilsvarende én annonse en dag i en litt større avis, oppnådde vi over 700 000 visninger og 12.000 klikk på Facebook innen målgruppen. På YouTube 640.000 visninger med over 137.000 av personene innen målgruppen som valgte se over 30 sekunder av videoene.

Læring

Den viktigste læringen var hvordan best å målrette med begrensede budsjetter over store nedslagsfelt, samt underveis og i etterkant se hva som har fungert best. En av mange lærdommer vi alltid tar med oss for å kontinuerlig forbedre tilsvarende kampanjer i fremtiden.

Kontakt oss

Adresse

Fekjan 13, 1394 Nesbru

Telefon

66 98 00 88

Sosiale medier

Send en melding